به گزارش دیباچه،همزمان با هفته « قوه قضائیه » قرار است مجموعه تلویزیونی « بازپرس » با بازی « مهدی فخیم زاده » به روی آنتن تلویزیون برود.
ظاهرا مشکلی که چندی پیش برای پخش این سریال پیش آمده بود و گفته شده بود توقیف شده است،در جلسه ای با حضور طرفین موضوع،اختلافاتِ به وجود آمده حل و فصل شده و توافق قانونی لازم برای پخش سریال حاصل شده است؛ موضوعی که آن را روابط عومی این سریال رسانه ای کرد اما نگفت اختلاف، پیرامون چه چیزی بوده که پخش این سریال را در موعد مقرر با تردیدهایی مواجه کرده بود.
با همه این تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم دستپخت جدید رسانه ملی در حوزه فیلم های پلیسی چگونه است و آیا می تواند مورد توجه مخاطبان سخت سلیقه این روزها قرار بگیرد یا خیر!
در سالهای اخیر، سریال های پلیسی، چندان چنگی به دل نزده اند و به نسبت سالهای دور و کارنامه موفق صدا و سیما، متاسفانه با ورود بی ضابطه تهیه کنندگان به عرصه سریال سازی و پذیرش کم مایه ترین فیلمنامه ها توسط مدیران شبکه های تلویزیونی، این موضوع باعث شده است که آثار ضعیف در حوزه سریال های پلیسی خودنمایی کند.
مدیرانِ تلویزیون باید از خود سوال کنند که چه طور می شود اثری مانند « پوستِ شیر » در ردیف سریال های پلیسی، با انتشار در یک پلتفرم با مخاطبان اندک به نسبت فراگیر بودن تلویزیون، توانست به موفقیت چشمگیری دست یابد و مدتها درباره آن صحبت شود و حتی با پایان یافتن این سریال، همچنان موسیقی « پوست شیر » در فضای مجازی مورد استفاده بسیاری از ادمین ها قرار بگیرد؛ اما آخرین سریال پلیسی ای که مخاطبان تلویزیون شاید یادشان بیاید که به دلشان نشسته، اثر مهدی فخیم زاده است که با « خواب و بیدار » توانست سبک متفاوتی از سریال سازی را به نمایش بگذارد.
آثار دیگری مانند شلیک نهایی،پلیس جوان ،تَبِ سرد،مُزدِ ترس،کاراگاه علوی،سرنخ، از جمله سریال های موفقی هستند که در زمینه سریال های پلیسی خاطره ساز شدند و در زمان خودشان جذابیت های لازم را داشتند و هنوز که همین آثار از شبکه آی فیلم پخش می گردد، مخاطبانی که این سریال ها را ندیده اند، برایشان تماشای این سریال ها جذابیت دارد.
ناگفته نماند که در سالهای اخیر سریال های پلیسی دیگری همچون هوش سیاه،آسمان من و گاندو توانسته اند نمره قبولی بگیرند اما آن چیزی که مشخصه این است که برای رسانه فراگیری مانند صدا و سیما با آن همه بودجه کلان، زیبنده نیست که در سال حتی یک سریال باکیفیت پلیسی ساخته نشود، آن هم در شرایطی که نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی کشورمان شبانه روز با پرونده های متفاوت و عجیبی سر و کار دارند که هر کدام از آنها شاید بتواند تبدیل به یک اثر نمایشی جذاب شود.
شرط لازم این اثر خوب هم جدا از ایده اولیه،نویسندگی خوب و کارگردانی آن است که بتوانند مخاطب را پای گیرنده های تلویزیون میخکوب کنند.